Thursday, May 23, 2013

Danska Thor väljer bort Sverige och trollingfiskar i Danmark istället

Mailen duggar tät angående laxstoppet och Thor från Danmark säger följande:

Hej Per, så er det sendt (till HaV undertecknads anmärkning).

"Hejsan Martin (Rydgren undertecknads anmärkning), nu får jeg protestere mod dette beslut! Igennom 14 år har jeg fisket laks fra Simrishamn, ca 20 dage pr år, och jeg har hjembragt 121 laks/öring (det er mindre end 10 pr år) och genudsat 153 stk. Om ni anser dette for et hot mot laksebestanden, forstår jeg inget.

De danske myndigheterne er indtils vidare klogere, så jeg kommer at flytte mit fiskeri til Bornholm (och jeg kender mange som gør det samme) med det resultat at pengene ( for mit vedkommende 15-20,000 kr pr år) inte lander i Sverige.

Instil beslutet ændres, så man kan hjemtage 1 vildlaks pr dag och kansje 1-2 odlade, kommer jeg inte at besøge Sverige igen!!

Med venlig hilsen

Mvh, Thor"

Något som sportfisketurismens fiende nummer 1 Hav borde ta sig en rejäl funderare på...
 
Mvh, Per Lundberg