Thursday, June 2, 2011

Där satt den! - Torsk 24,00 kg

Igår var sista dagen med våra ryska gäster uppe i havsfiskeeldoradot Väröy i Nordnorge och det är bara torskfiske de är intresserade av. Jag har haft chefen Micha i båten (som alltid) och vi har kämpat för bra fiske. Igår kom så belöningen på morgonen då det drar till ordentligt i hans jigg och det blir riktigt tungt. Efter en bra batalj lyfter jag ombord en fin stortorsk på hela 24,00 kg vägd i hamnen. Vi fiskade endast några timmar innan de vill till hamn igen. Det var en mycket bra och viktig... avslutning. I övrigt mycket bra torskfiske fläckvis och även kollegan Abelsson hade fin balja med in hamn med sina gäster.

Det svänger fint nu bland fiskearenorna vi fiskar på då jag från 7 gradiga Lofoten sitter på en soluppvärmd altan i Åkersberga och strax ska ladda min amerikanska trollingbåt, Carolina Classic, med allt som krävs för en månads trollingfiske efter vandringslax. Imorgon startar jag uppe i Grisslehamn. Då kan det också knarra ordentligt i rullarna...

Häng med för senaste fiskerapport!

Mvh, Per