Friday, June 18, 2010

Bra laxfiske igår vid Singö, blåsigt idag

Med i båten igår torsdag var en glad laxfiskare av rang som vunnit tävlingar med mig... men som hade "bonnat" från möten och jobb denna dag och därför inte ville vara med på bild. Laxfrossa! Vi fick en rivstart med ett stenhårt hugg på riggen så linan bara sprutade ut. En stark fisk under 10 kg som lossnar nära båten då den har tre andra beten med sig. Inte bra. Den sköna dagen med solsken och nästan vindstilla fortsätter med att vi landar 4 laxar mellan 6-8 kg som är mycket starka. Klart godkänt. Dagens storfisk kommer i min danska kollegas, Verona Per, båt. 18,5 kg storlax är ju vackert. Tror det är största hittills denna säsong vid Singö. Vi bugar för den bedriften.
Dagens 2 båtars guidning, jag och Abel, blev komplicerad då det blåste friskt hela dagen från syd med stora vågor och sjöpåverkade kunder som inte var på topp. Inte ett pet på våra beten idag, tyvärr. Verona Per är het nu och lyckades landa en 6 kg lax. Jonas Ander fick dubbelhugg där den ena tappades och den andra kunde landas (6 kg). Imorgon är det nya tag med gäster från Hudiksvall. För se vad den sydliga vinden fört med sig... Jag och Abel tar hand om varsin grupp.
Mvh, Per
Bilder kommer när jag får tillgång till min kamera