Tuesday, July 21, 2009

Aldrig semesterstängt!!!

Akta fingararna!!!

Oscar Värn 14 år med sej på 16 kg. Urstark kille och fisk!!!


Alexander Åmell 13 år med en av sina 2 st 20 plus torskar.
Upp med spöet från relingen - Ajaj Kapten!!!
Urstark kille detta med!!!

Johan Värn med sin 50,1 kg och 151 cm långa Hälleflundra!!!
Bara att ta iiiiiiiii!!! Johan hade gummiarm flera dagar efteråt...
Stort grattis!!!

Nu är det min tur att åka hem från Lofoten till Sverige för några veckors semester. Men inte stänger vi för det. Vi är på plats där de stora fiskarna är...
Uppdateringar om fisket i Norge från våra camper på Röst och Väröy kan du nu följa varje dag på kollegan Kristian Keskitalos blogg. Alla båtarna är uthyrda denna vecka på Röst och just nu har vi 12 man på plats på Väröy från Berras Sportfiske. De har redan första dagen lyckats fånga både fina torskar upp till 17,4 kg och flundror upp till 15 kg trots att det var lite blåsigt första dagen.
Sammanfattning av fisket från mina 4 guideveckor på Väröy:
Fisket under de 4 veckor jag varit på plats och guidat från vår camp på Väröy var kanonbra. Största hälleflundra fångades i min båt av Johan Värn och den vägde 50,1 kg och var 151 cm lång. Häftig kamp! Hälleflundrafisket i övrigt var stabilt och jag hade ingen bomdag på riktat fiske efter den arten. Mina gäster fångade även fina torskar och sejar. 2 st torskar över 20 kg fångades samma dag av 13 årige Alexander Åmell. Ett helt knippe med torskar mellan 17 och upp till 20 kg kom också upp. Vilka fiskar!!! Oscar Värn fick största sejen på 16 kg. Urstarka. Havskatten var en överraskning som fångades av Vladimir från Ryssland.
Vill du komma upp till oss i Norge i höst vilket är en mycket fin period för rekordsejar och hälleflundror så är det bara att slå en signal eller maila på:
+46-701-800201
Ha en skön sommar!!!
Mvh, Per