Thursday, April 16, 2009

Nöjda Ryssar och ny båt

Våra stamkunder från Ryssland med Michail i spetsen besökte oss på Bornholm måndag till onsdag denna vecka för att fiska lax och ha det bra. Abelsson med sin nya Carolina Classic 28 fotare och jag med min Rocad mötte upp gänget. Måndagens fiske blev en korttur för min del med start vid lunch och endast 1,5 timmars fiske innan killarna ville åka hem. Vi hade ett hugg i ytan på en löja. Laxen ca 3-4 kg var med in till ca 10 meter bakom båten innan den klev av. Tisdagen var det bättre fokus på fisket. Heldag med långutflyckt gav en fin lax i ytan på 6,7 kg som Michail drillade på bästa sätt och en fin havsöring på ca 5 kg gjorde killarna på bästa humör. 2 mindre havsöringar fick vi också i ca 2,5 kg klassen. Onsdagen ville killarna inte fiska då det blåste ca 10 m/s från ost. Endast glada miner och trevligt sammanfattar denna blixtvisit på Bornholm. Nästa planerade fiske med gänget är på Väröy i slutet på juni och början på juli. Tack för trevliga dagar.

Åker nu till Simrishamn för att ta emot min nya båt, en Carolina Classic 28 fotare. Elekroniken installeras just nu för fullt och allt verkar gå bra på Marin Center Syd i Simrishamn. Mina kunder här på Bornholm torsdag till söndag kommer fiska havsöring från land. Har anlitat Erik som lokalguide för att lotsa Team Kjellberg 4 personer till fina fiskar.
Mvh, Per