Thursday, August 28, 2008

Bästa fisket och uppträdandet i veckan















Efter en något trög förmiddag så lossande det ordentligt efter lunch enligt grabbarna. Torsk och sej stod tät på Guldfiskskallen idag. Sej över 16 kg och torsk på 15 kg var det gott om. När väl strömmen minskade så var det dubbelhugg och trippelhugg i båtarna. Bernt-Ove Sandsjö tycke att dagen var kanon. Idag var även jag ute med gäster. Patrick från Uddevalla kom med mig idag en halvdag och skrek ut sin lycka över fisket. Han fick torsk på 12 kg och sej på 14 kg och var överlycklig. Ryktet som jag nämnde igår på min blogg stämde. Jan Nyberg drog en flundra på 29,56 kg på fluga som är nytt världsrekord. Jag kom precis fram till grabbarna och jublet ekade över havet. Stort grattis!!! På bifogad bild skålar vi i champagne på restaurangen på Väröy med hälsning till Jan. Innan uppdateringen kom en stand-up kille in i egen kostym och rev ner applåder och skrik. Det är dock en annan historia. Det var också världsklass...av "BOS".





Mvh, Per