Thursday, June 23, 2011

Singölax 7 kg igår

Igår hade jag och Johan Abelsson representanter från Svenska Volkswagen med Nils Göran Jonsson i spetens som gäster och några av deras bästa ÅF i Stockholm. I min båt hade vi turen på vår sida och efter ca 1 timmes trolling kunde Per Ronder från med säker hand landa en fin 7 kg östersjölax. Den gick bet på en ISMO Mag omvänd popcorn 33 fot ner på riggen. Skönt med lax i båten, efter många dagar utan, och en skön avslutning på detta års vandringslaxfiske. Hittills är det inte många laxar som fångas per dag men däremot en hel del fina över 15 kg. Under hela dagen hörde vi inte om någon annan landad lax. Hoppas fisket kommer igång med lite större vandringslax-steg. Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig. Vissa dagar blixtrar laxfisket till för att sedan falla tillbaka. Fick dock glädjande rapporter om mycket bra fångster från yrkesfiskarna i Nynäshamn vilket lovar gott kommandedagar i Singö-området. Nu blir det Midsommarfirande enl tradition 20 år tillbaka i tiden utanför Ludvika. Därefter beger jag mig vidare norrut till Lofoten/Väröy för 3 veckors havsfiske. Rapporter kommer.
Vill passa på att tacka VW-Stockholm för trevliga dag på havet och 100% support i alla bilfrågor. Snart kommer även jag och Johan köra nya VW-Touaregen vilket är en bil som är ett teknologisk underverk. Eller vad sägs om 0,7 liter per mil i bränsleförbrukning på en så stor bil, motorn stängs av så snart bilens hjul står stilla t ex bra vid kö för att minimera utsläppen, 8 växlad låda, mm mm. Ett teknologiskt under verk helt enkelt med superskön komfort.

Mvh, Per